$ads={1}
ALDI België, actief sinds 1976, maakt deel uit van de internationale groep ALDI Nord. In totaal hebben wij 450 winkels en 7 regionale hoofdzetels. Als sterk, dynamisch en groeiend internationaal bedrijf zijn wij steeds op zoek naar nieuwe collega’s. Met onze hoge anciënniteitscijfers, sterke idealen en aangename bedrijfscultuur is het leuk werken bij ons.
Jouw taken
- Om proactief op marktwijzigingen in te spelen en te kunnen voldoen aan klantenbehoeften volg je de trends in de markt nauwgezet op en analyseer je zowel het eigen aanbod als dat van de concurrentie. Je beschikt hiervoor over interne & externe data (GFK en Nielsen).
- Je analyseert de resultaten van de eigen productgroep en werkt mee aan de strategische en tactische ontwikkeling van het ALDI Food-assortiment (Snacking). Je maakt aanbevelingen over het standaardassortiment in samenwerking met het Internationale Procurement Team.
- Je volgt de ontwikkeling en lancering van nieuwe producten in vast assortiment op en leidt deze samen met de betrokken stakeholders in goede banen.
- Als toevoeging op het vaste assortiment ontwikkel je samen met leveranciers nieuwe, innovatieve actieartikelen. In samenspraak met het Planning & Promotions team bepaal je voor deze artikelen de juiste periode en frequentie om zo tot een optimale promoplanning te komen.
- Daarnaast geef je intern advies over prijsaanpassingen, marges, en de optimale toewijzing van de artikelplaats op het schap.
- Je neemt deel aan smaaktesten en beursbezoeken.
- Je staat in voor de dagelijkse administratieve opvolging van de dossiers zowel van assortimentartikelen als actieartikelen.
- Je rapporteert aan de Category Director en bent het aanspreekpunt voor verschillende afdelingen in binnen en buitenland: Pricing, Planning &; Promotions, Brand Management, National Sourcing, Logistiek, Marketing, CR en Quality Assurance. Je onderhoudt nauwe contacten met zowel Private Label als A-merken leveranciers.
- Je wordt hierbij ondersteund door een team van 2 Category Specialists en een Category Management Assistente.
Jouw profiel
- Je bent gemotiveerd en hebt een grote affiniteit met de productgroep Snacking.
- Je bent een communicatief en daadkrachtig persoon met skills in people management en relatiebeheer.
- Je kan taken goed delegeren en opvolgen.
- Je kan projectmatig en zelfstandig werken volgens vooropgelegde targets.
- Je hebt analytisch inzicht, gaat makkelijk om met cijfers en werkt jouw administratie met een grote nauwkeurigheid af.
- Je bent gestructureerd en resultaatgericht.
- Je bent een teamplayer en beschikt over een groot doorzettingsvermogen.
- Je beschikt over een masterdiploma (in een economische of sociaalwetenschappelijke richting) of gelijkwaardig door ervaring.
- Daarnaast kan je terugblikken op 2 tot 5 jaar ervaring in Category Management en / of Inkoop binnen FMCG.
- Idealiter heb je reeds ervaring in het aansturen van een team.
- Je hebt een helikopterview waardoor je te allen tijde alle ballonnen in de lucht weet te houden.
- Je hebt een goede kennis van Excel; ervaring met scanner- en paneldata (GfK en/of Nielsen) en met de bijbehorende tools zijn een pluspunt.
- Een GS1-certificatie is een troef.
- Een goede kennis van Nederlands en Engels is een must. Kennis van Frans en Duits zijn een troef.
Wat wij te bieden hebben
Je krijgt bij ons uiteraard een aantrekkelijk salaris, met tal van extra voordelen, een grondige opleiding om een goede start te verzekeren en een uitdagende functie. Maar wat ons echt de moeite waard maakt, dat is onze ALDI-familie.
Met bijzonder hoge anciënniteitscijfers en een heel laag verloop, mogen we gerust zeggen dat het leuk werken is bij ons. Sterke idealen, collega’s die elke dag uniek maken, een dynamische werksfeer en een heel aangename bedrijfscultuur – het zijn slechts enkele van de elementen die ons nét iets meer dan enkel een werkgever maken.
Contact
ALDI Holding NV
Keerstraat 4
9420 Erpe-Mere